تهویه سالن مرغداری

تهویه سالن مرغداری در افزایش بازدهی مرغداری ها بسیار ماثر است مرغ از خوراکی هایی است که امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل پرورش دهندگان زیادی در این عرصه فعالیت می کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند. تجهیزات مرغداری اولین چیزی است که پرورش دهندگان به آن نیاز اساسی دارند تا بتوانند محیطی کاملا امن و بهداشتی را برای این پرندگان فراهم کنند و به رشد و وزن گیری آن ها کمک کنند. تهویه مرغداری مهمترین کاری است که برای داشتن فضا و هوایی پاک باید آن را بکار گرفت. تهویه سالن مرغداری توسط فن و هواکش های صنعتی و قوی انجام می شود. عملکرد این سیستم خاص و منحصر به فرد است و به خوبی آلودگی ها را از محیط دور می کند.

تهویه سالن مرغداری

تهویه هوای صنعتی

تهویه هوای صنعتیسیستمهای تهویه صنعتی ساختی منحصر به فرد دارند و با اجزای قدرتمند به خوبی هوای آلوده را از محیط خارج می کنند. قدرت بالای آن ها باعث شده تا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. این تهویه مطبوع عملیاتی را روی هوا انجام می دهد تا بتوان شرایط محیط را برای زیستن و پرورش طیور امن و بهداشتی فراهم شود در واقع شرایط جوی تا حدودی ثابت می ماند.

بکارگیری این تجهیزات محیط را برای پرورش طیور بهداشتی و ایمن می کند. این تجهیزات در سایزها و کاربردهای مختلفی تولید می شوند و هر کدام در فضایی مشخص مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم علاوه بر پاکی هوا وظیفه رطوبت رسانی را هم به عهده دارد. ضدعفونی و ایزوله کردن محیط مهمترین مزیت استفاده از این تجهیزات است.

انواع هواکش ها

انواع هواکش هادر بازار انواع هواکش و سیستم تهویه مطبوع وجود دارد که هر کدام کارایی مختص به خود را دارند و در فضایی مشخص قابل استفاده هستند. این سیستم باید سه فاکتور دما، رطوبت و سرعت جریان هوا را کنترل کند. این تولیدات متنوع عبارتند از:

  • سیستم تهویه مطبوع تمام هوا: در این سیستم آب سرد و گرم در موتور خانه فعالیت می کنند تا هوای گرم و سرد پاکی وارد محیط شود.
  • هواکش تمام آب: در فصول سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرد و با گرم و سرد کردن آب دمای محیط را متعادل می کند.
  • سیستم تهویه آب و هوا: در این سیستم گرمایش به وسیله آب و سرمایش به وسیله هوا انجام می شود. این گرمایش در ساختمان های بزرگ بیشترین استفاده را دارد.

فن تهویه صنعتی

فن تهویه صنعتیفن هواکش صنعتی مهمترین وظیفه را در این سیستم دارد و عملکرد درست و دقیق آن باعث می شود تا سیستم تهویه بهترین کارایی را داشته باشد. این فن در واقع قلب تپنده دستگاه است. وظیفه اصلی ان جابجایی هوای سرد و گرم است و همچنین هوای آلوده را از محیط خارج کرده و هوای پاک و سالم را جایگزین آن می کند. این امر باعث شده تا بهترین عملکرد را د این چرخه داشته باشد.

این فن ها به دو دسته تقسیم می شوند یکی گریز از مرکز و دیگری جریان محوری که هر کدام کارایی مختص به خود را دارند. زمانی که فن روشن می شود کار دستگاه نیز آغاز می شود تا بتواند محیطی سالم برای طیور فراهم کند.

پد سلولزی

پد سلولزیپد سلولوزی از دیگر اجزای سیستم تهویه است که با قدرت جذب بالا به خوبی آلودگی ها را از محیط گرفته و هوای پاک را جایگزین آن می کند. ساختار این پد منحصر به فرد بوده و از لایه هایی خاص تشکیل شده که هر کدام کارایی مفیدی دارند. در عملکرد سرمایش تبخیری این پد به عنوان یک واسطه به شمار می رود که از ورقه های نازک موجدار از جنس سلولوز ساخته شده اند و خاصیت ترشوندگی دارند.

مقاومت بالایی در مقابل تجزیه شدن و خوردگی دارد. شیارهای موجود بر روی این پد باعث شده تا آب به آرامی بر روی آن جریان داشته باشد.

پنجره هوادهی اینلت

پنجره هوادهی اینلتپنجره هوادهی اینلت در تمام مرغداری ها مورد استفاده قرار می گیرد. سایز این وسیله متفاوت بوده و قابلیت استفاده در مکان های مختلف را دارد. نصب این پنجره ها به گونه ای است که بیشتر روبروی یکدیگر قرار می گیرند و هوای پاک با سقف برخورد کرده و وارد محیط داخل می شود.

این وسیله به کمک سیم بکسل که از ابتدا تا انتهای سالن کشیده شده باز و بسته می شود. از این ابزار بیشتر برای تهویه عرضی و جابجایی هوای سرد و گرم استفاده می شود.

سیستم گرمایشی صنعتی

سیستم گرمایشی صنعتیدر مرغداری گوشتی سیستم گرمایشی صنعتی بیشترین استفاده را دارد. محیطی گرم و تمیز و بدون آلودگی برای رشد این طیور بهترین گزینه است. این سیستم ها عملکرد متفاوتی دارند و با قدرتی بالا به خوبی محیط را گرم و رطوبت موجود در آن را حفظ می کنند.

در این سیستم گرمایش به وسیله آب انجام می شود و سپس فن موجود در دستگاه هوای گرم را به داخل سالن هدایت می کند. گرمای محیط باعث می شود تا این پرندگان احساس آرامش بیشتری داشته باشند و این امر به رشد و وزن گیری آن ها کمک زیادی می کند.

مه پاش

مه پاشرطوبت یکی از مهمترین چیزهایی است که طیور در مرحله پرورش به آن نیاز دارند. مه پاش از جمله تجهیزاتی است که با عملکرد خاص خود می تواند رطوبت را بوجود آورد و محیطی مرطوب را برای پرندگان فراهم کند. این ابزار در دو مدل پروانه ای و نازلی موجود می باشد که هر کدام عملکرد خاصی دارند.

لیست قیمت تجهیزات مرغداری در سایت های آنلاین به خوبی یابل مشاهده است. مه پاش بر اساس سایز و نحوه فروش قیمت گذاری می شود.