انواع هواکش مرغداری صنعتی ارزان

انواع هواکش مرغداری صنعتی ارزان یا گران قیمت را بشناسید و با کارکردهابی آنها آشنا شوید و تفاوت انواع هواکش مرغداری را با هم بررسی می نماییم و شما را در انتخاب هواکش مرغداری مناسب یاری می نماییم

انواع هواکش مرغداری صنعتی

در امروزه برای جابه جایی هوا در سالن های بزگ از جمله مرغداری، دامداری، گلخانه ها از هواکش استفاده می شود.بسته به میزان فضا و اندازه در یک سالن و هوادهی آن در زمان کم،از انواع هواکش مرغداری استفاده می شود.با مقایسه در زمان انتقال هوا و قدرت هوادهی فن، و با تشخیص تخصصی کاردانان این امور می توان از یک فن مناسب استفاده نمود.

هواکش مرغداری

انواع هواکش مرغداری صنعتی از جمله :

هواکش 140*140  شش پره از جنس استیل

هواکش 140*140 ششپره از جنس گالوانیزه

هواکش 140*140 سه پره از جنس PPG

هواکش 100*100 شش پره از جنس استیل

هواکش 100*100 شش پره از جنس گالوانیزه

هواکش 100*100 سه پره از جنس استیل

هواکش 100*100 ه پره از جنس گالوانیزه

فن سیرکوله سقفی

 

مقایسه ویژگی های هواکش مرغداری :

همانطور که مشخص است هر چه هواکش ابعاد بزرگتری داشته باشد قطعا قدرت و هوادهی بالاتری دارد. و همچنین هر چقدر تعداد پره بیشتر باشد قدرت پرتاب دهی باد بیشتر و قوی تر است.

در جنس استیل، کروم در آن آمیخته شده است علت آمیختگی کروم با استیل،جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی می باشد. در جنس گالوانیزه، از جنس روی پوشیده شده تا از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری شود اما فرق این دو مدل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

ویژگی های هواکش مرغداری

قیمت بیشتر جنس استیل از گالوانیزه

از جنس استیل نمی توان در استخر استفاده نمود با وجود کلر باعث خوردگی می شود.

جنس گالوانیزه وزن بیشتری نسبت به استیل دارد.

در جنس گالوانیزه بایست احتیاط  تا کشیده نشود. با ایجاد خراش، فلز روی از بین رفته و باعث خوردگی می شود.

در جنس PPG یا همان پلاستیک فشرده با داشتن چگالی کم و بی بویی و ضد سمی و ماندگاری بالا نسبت به استیل و گالوانیزه در جایگاه بهتری قرار دارد.

قدرت هوادهی فن سه پره PPG بیشتر از هواکش 140 شش پره می باشد.

قیمت هواکش سه پره PPG گرانتر به دو مدل دیگر است.

 

کاربرد هواکش های مختلف مرغداری :

برای بهترین و مناسب ترین هوادهی یک سالن مرغداری یا دامداری حتما نیازمند تجهیزات کامل هوادهی از جمله هواکش ایده ال، فن سیرکوله، اینلت، جت هیتر نیاز است.

کاربرد هواکش آکسیال در سالن های مرغداری،تهویه مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد تا با انتقال هوا از محیط داخل به بیرون،شاهد یکنواختی هوا در داخل سالن باشیم.

کاربرد فن سیرکوله،به دلیل سقفی بودن این هواکش، هوای گرم زیر سقف را با هوای در ارتفاع پایین تر مخلوط کرده و با جبران افت فشار کمک چندین برابری به هواکش های آکسیال می  کند.

بررسی سیستم تهویه سالن مرغداری :

برای تشخیص و انتخاب درست تجهیزات مرغداری به ویژه سیستم تهویه، نیازمند کارشناسی دقیق و محاسبه فنی می باشد تا با کمترین هزینه و بهترین هوادهی بتوانید یک تهویه مطلوب را داشته باشید.معمولا برای بررسی سیستم تهویه سالن مرغداری، از مدرن ترین و جدید ترین تجهیزات مرغداری  چون هواکش های مرغداری، فن سیرکوله ،پنجره های اینلت و پد سلولزی و سیستم مه پاش استفاده می گردد و با به کار گیری از متخصصین خبره کار، جهت مطلوب بودن محیط از نظر هوا و رطوبت آن، استفاده می نمایند.