سیستم آبخوری مرغداری قیمت مناسب

سیستم آبخوری مرغداری قیمت مناسب چگونه قابل تهیه است؟ سیستم آبخوری مرغداری قیمت مناسب به چه چیزی اطلاق می گردد؟
سیستم آبخوری مرغداری قیمت مناسب با توجه به اندازه و ابعاد سالن متفاوت است. به عنوان مثال آبخوری فنجانی به صورت افقی قرار داده می شود، امکان نصب به سقف نیز از جمله ویژگی های آن است.
آبخوری نیپل به صورت مدرن و بهداشتی بوده و آب از طریق سوپاپ و سوزن داخل ظروف ریخته می شود. به منظور تمیزی آب از فیلتر نیز استفاده می گردد.

سیستم آبخوری :

یکی از مهم ترین عوامل رشد و تخم گذاری در مرغ، آب تمیز و با کیفیت می باشد.مصرف آب و به موقع آن در هر شرایط،برای رشد مرغ ها و وزن گیری آنها یک امر بسیار ضروری است.یک رشد موفق و ایده ال رابطه مستقیمی به تغذیه سالم و آب پاک دارد.

با توجه به رطوبت سالن مرغداری، مرغوبیت خوراک مورد استفاده،سلامت طیور و گرمای هوا، مصرفی آب از 2 تا 5 برابر مصرف دان بیشتر است.

انواع آبخوری مرغداری :

  • آبخوری سیفونی
  • آبخوری ناودانی
  • آبخوری کله قندی
  • آبخوری نیپل

بهترین و مدرن ترین سیستم آبخوری در امروزه سیتم نیپل می باشد که ما در اینجا بیشتر به نحوه عملکرد این مدل می پردازیم.

برای تجهیز نمودن آبخوری نیپل در ابتدا بایستی تمامی سالن لوله کشی شده باشد. ضمنا  یک در میان از دانخوری و آبخوری مجهز گردد. با توجه به استفاده چند برابری آب تعداد خط آبخوری معمولا یک خط بیشتر است. همچنین باید مد نظر باشد که خط دان و آب نبایست بیشتر از 5 متر تجاوز کند در صورت بروز، باعث عدم دسترسی آن و موجب رشد نامتوازن طیور می شود.

مزایای مدل آبخوری نیپل

مزایای مدل آبخوری نیپل با سایر :

قابلیت چرخش در تمام جهات پستانک

صرفه جویی در مصرف آب

یکنواختی رشد کل طیور

سهولت در واکسینه شده مرغ

قابلیت تنظیم ارتفاع برای تمام سنین از جوجه تا مرغ بالغ

سهولت در شستشو و نظافت

کمترین احتمال آلودگی آب

کاهش نفرات کارگر

بهبود ضریب تبدیل

در این مدل با بسته شدن نیپل بروی مجرای خروجی لوله، و وجود پستانک در آن مانع خروج آب شده تا آب بر روی بستر نریزد و باعث ایجاد رطوبت اضافی و نم گرفتگی نشود.

هنگامی که مرغ با نوک به پستانک ضربه می زند باعث خروج آب می شود ضمنا در زیر نیپل ها کاسه یا به اصطلاح فنجانی قرار می دهند تا آب اضافی بقه بستر نریزد.

این نیپل توسط وینچ قابل تنظیم ارتفاع با توجه به سن مرغ می باشد و همچنین برای تنظیم فشار یکنواخت آب از رگولاتور استفاده می شود.

نکات قابل اهمیت آبخوری نیپل :

فاصله هر نیپل بین از 30 تا 50 سانتی متر

حداکثر فاصله 5 متری دانخوری از آبخوری

آب با کیفیت و با دمای مناسب

ارتفاع مناسب آبخوری طوری که پنجه مرغ روی کف زمین باشد

آب با کمترین املاح

تنظیم فشار آب در تمام نقاط

جوجه های تازه متولد شده را می توان تا نصف روز بدون آب و غذا نگه داشت اما توصیه می شود کمتر از هشت ساعت بعد تولد، آب و دان در اختیارشان بگذارید. هر چقدر زمان بیشتری از تولد آنها بگذرد مقدار آب موجود در بدنشان کم می شود و این نیز خطراتی را به دنبال دارد.

به مرغدار توصیه می شود در دوره اول آبدهی به جوجه های تازه متولد شده،مقداری شکر به اندازه 4 درصد در یک لیتر آب اضافه شود تا مواد چسبنده داخل روده شستشو شده تا با این کار جوجه را به غذا خوردن وا دارد.

معمولا در مرغداری ها از آب تصویه نشده استفاده می شود به منظور ضد عفونی کردن آب می توان تا میزان 3 میلی گرم در لیتر، کلر اضافه نمود ولی باید توجه داشت در انجام واکسینه شدن از کلر مطلقا استفاده نشود.

یکی از معایب این سیستم رسوب بستن نیپل و پستانک ها در مناطق خشک و منطقی که آب پر املاح دارد می باشد. برای جلوگیری از این مشکل باید به طور مکرر نیپل ها تنظیم و چک شوند.

حدود 80 درصد از وزن جوجه را آب تشکیل می دهد از این رو آب نقش موثری در رشد جوجه دارد. نکات حائز اهمیت در مورد آب سالم عبارتند از :

استفاده مجاز از کلر حداکثر 3 میلی گرم در لیتر

وجود نیترات در آب : باعث خفگی جوجه می شود

وجود سولفات : بوی بد آب و در نتیجه مصرف آب کاهش می یابد

وجود کلسیم بیش از 180 میلی گرم در لیتر : رسوب بستن پستانک و آبدهی نامناسب

سدیم بیش از 32 میلی گرم در لیتر : افزایش مصرف آب در جوجه

وجود سرب : نخوردن دان کافی و وزن نگرفتن جوجه

به منظور پیشگیری از آلودگی و کیفیت آب، اندازه گیری کل مواد جامد در آب نبایست از 300 میلی گرم در لیتر تجاوز کند. و حداکثر تعداد باکتری در آب 10 و باکتری کولفرم از 5 عدد در 100 میلی لیتر آب تجاوز کند. و حداقل می بایست مرغدار این آزمایشات را  هر ساله انجام دهد.

قیمت آبخوری نیپل :

یکی از مهمترین منابع غذایی ما، مرغ و تخم مرغ هستند.به همین دلیل در این صنعت پیشرفت های فراوانی در تجهیزات برای حداکثر میزان تولید آن صورت گرفته است. در این میان شرکت ما با دانش تولید آبخوری نیپل و قیمت مقرون به صرفه آن توانسته میزان قابل توجهی از محصولات خود را به طور عمده به فروش برساند.

ضمنا یاد آور می شود با پیشروی و ترغیب بیشتر مرغداران به خرید آنلاین، شرکت ما هم با دسترسی به سایت و شبکه اینترنتی شما را در انتخابی درست و مشاوره رایگان و در نهایت خریدی مطمئن دعوت به عمل می آورد.

قیمت آبخوری نیپل

صادرات آبخوری نیپل :

شرکت ما در راستای ارائه و تولید محصولات در صنعت مرغداری، آماده همکاری در تجهیز نمودن سالن های مرغداری در ایران و سایر کشور های مجاور می باشد. تا با قیمتی ارزانتر  نسبت به رقبای خارجی و در عین حال کیفتی بهتر و بالاتر نسبت به آنها، صادر نماید.

آبخوری سیمفونی نیز امکان نصب زمینی و هوایی را دارد. جنس ظروف، لوله های به کار رفته در آن یکی از موارد تاثیرگذار در قیمت مناسب سیستم آبخوری مرغداری است.

بزرگترین مرکز فروش تجهیزات مرغداری

فروش انواع آبخوری و دانخوری دستی

خرید پد سلولزی برای مرغداری

خرید دستگاه پرکن مرغ

قفس مرغ تخمگذار

انواع سیستم آبخوری

دانخوری اتوماتیک مرغداری