قیمت تهویه مرغداری

قیمت تهویه مرغداری با جمع مبالغ ناشی از تعداد هواکش ها و پنجره اینلت و پد های سلولزی استفاده شده در مرغداری محاسبه می گردد که همه اینها نیازمند محاسبه دقیق می باشد و مرغداران باید با توجه به قدرت هوادهی و تهویه هر کدام از اجزائ تعداد هواکش ها و سایر مکمل های سیستم تهویه را انجام دهند

قیمت تهویه مرغداری :

این شرکت در صدد همکاری با مرغداران عزیز بهترین قیمت تهویه مرغداری را عرضه می نماید، در تهویه درست و مناسب و اصولی سالن مرغداری مشاورانی را در اختیار شان قرار می دهد و با توجه به ساختار و همچنین اقلیم منطقه بهترین نوع سیستم تهویه را به مرغداران پیشنهاد می کند. و در کنار آن به طور مستقیم و بدون واسطه از طریق اینترنتی بهترین قیمت تهویه مرغداری به فروش می رساند.

این شرکت برای بهترین سیستم تهویه در سالن های مرغداری با در نظر داشتن به مدرن ترین مدل های روز دنیا، قادر به ارائه و مجهز کردن و همچنین اجرا آن می باشد.

تهویه مرغداری :

یکی از مهمترین عوامل موثر در رشد طیور  و دام اکسیژن کافی و رطوبت نسبی مناسب است. نبود زیاد اکسیژن باعث کم خونی ، و عدم رشد کافی و همچنین مشکل تنفسی و در نتیجه موجب بازدهی پایین گله چه در تخم گذاری و چه در گوشتی می شود.

تهویه مرغداری

اهمیت تهویه مرغداری :

اگر اکسیژن موجود در فضای سالن کمتر از 10 درصد باشد قطعا ما به کمبود اکسیژن در محیط مواجه هستیم. و به مراتب میزان مونواکسید کربن نیز افزایش پیدا می کند. و باید توجه داشت که میزان آن به 0.2 درصد بیشتر نرسد. تا این گاز باعث خفگی و تنبلی مرغان نشود.

با انباشته شدن فضولات طیور و تهویه نامناسب سالن، گاز آمونیاک تولید شده و همچنین این فضولات به همراه خود رطوبت دفع می کنند که این امر موجب تر شدن بستر و تولید گاز کربنیک می شود که باعث مشکلات جدی و خطر آفرین می باشد.

بنابرین به طور کلی برای تامین دما و رطوبت مطلوب و همچنین اکسیژن کافی و از آن طرف هم از ازدیاد شدن و خروج گاز آمونیاک و کربنیک از محیط سالن از سیستم تهویه استفاده می کنند.

 

مزایای تهویه مرغداری :

تخلیه عوامل بیماری مانند باسیل و سی آر دی

خارج کردن گاز آمونیاک و مونواکسید کربن و کربنیک

تامین رطوبت

ایجاد هوای تازه

دمای مطلوب

تامین اکسیژن کافی

معایب تهویه مرغداری :

با وجود تخلیه گاز های  سمی و بدبو در داخل سالن، در مواردی در بین طیور بیماری های واگیرداری وجود دارد که از طریق تنفس به دیگری انتقال می دهند که با وجود تهویه، این بیماری بین تمامی طیور پراکنده شده و پخش می شود. که یکی از معایب سیستم تهویه  به شمار می آید.

 

انواع سیستم تهویه مرغداری:

تهویه طبیعی

تهویه سقفی

تهویه تونلی

تهویه از کف

تهویه عرضی

تهویه طولی

سیستم تهویه مرغداری

تهویه طبیعی :از تهویه طبیعی معمولا در مناطق گرمسیر استفاده می شود که بسته به آب و هوای محیط بستگی دارد. معمولا این مرغداری ها رو باز می باشند و با هوای بیرون مخلوط شده و یک هوای یکنواخت را ایجاد می کنند. پنجره اینلت یکی از این نوع تهویه هاست

طوری که هوای گرم به دلیل سبکی به بالا رفته و هوای سرد به پایین می آید و با این جابه جایی هوای متعادل ایجاد می شود اما کنترل هوا در محیط مرغداری بسیار سخت و دشوار است. برای عملکرد بهتر سیستم طبیعی معمولا در زیر سقف، دریچه هایی نصب می کنند.

 

تهویه سقفی : در این مدل از سیستم تهویه معمولا فن ها و هواکش ها و دریچه ها ر ا در سقف نصب می کنند تا هوای گرم سبک از طریق هواکش ها از زیر سقف خارج شوند. معمولا از سیستم سقفی در مناطق سرد و یا خیلی گرم و یا بالای عرض 12 متر استفاده می شود.

 

تهویه تونلی :  در تهویه سالن به روش تونلی معمولا از جت فن های مکنده یا دمنده در ارتفاع 50 سانتی متری سقف استفاده می شود که با مکش قوی این فن، هوای گرم را به طرف پایین و به سمت کانال هدایت می کند. و در انتها توسط چندین دریچه به بیرون انتقال می دهد.

 

تهویه از کف : در این سیستم ابتدا در کف سالن ، کانال هایی متعدد کشیده می شود و روی آن تور های محافظی قرار گرفته است و در انتهای این کانال ها فن نصب می شود. و عمل تهویه صورت می گیرد برای بازدهی بهتر از و تاثیر بیشتر دریچه کانال را در زیر دانخوری و آبخوری نصب می کنند که تجمع طیور در آن مراکز بیشتر می شوند.

 

تهویه عرضی : در این سیستم هواکش ها را در دیواره طولی سالن نصب می کنند باید توجه داشت هواکش ها را در دو طرف طول سالن روبروی هم نصب ننمود در غیر این صورت نقاطی از هوا کور بوده و قابل جابه جایی نمی باشند. و هوا به طور یکنواخت پراکنده نیست و همین امر باعث می شود تا مرغان در محل هایی که تهویه بهتر صورت گرفته تجمع کنند.

 

تهویه طولی : در این مدل از سیستم تهویه معمولا اینلت ها یا همان دریچه ها را در طول سالن جای گذاری می کنند و روی دیواره عرضی هواکش قرار می گیرد و تهویه صورت می پذیرد بایست توجه کرد که در این مدل از تهویه فاصله بین هواکش و دریچه بیشتر از 60 متر نباشد.

بای دریافت ارزانترین قیمت تهویه مرغداری می توانید به کانال تجهیزات مرغداری poultrysystem مراجعه نموده و از تخفیفات و  آف های فروش ما اطلاع پیدا نمایید